MSB-kampanj: Förberedda företag

Som en del av den satsning som MSB gör för att stärka totalförsvaret och utveckla den svenska försörjningsberedskapen lanserade man den 12 december kampanjen Förberedda företag som riktar sig till små och medelstora företag.

Målet med kampanjen, skriver MSB i ett pressmeddelande, är att företag ska känna ägandeskap över sin beredskap och agera utifrån det genom att vidta åtgärder och ta kontakt med offentlig sektor för att initiera dialog och samverkan.

På deras hemsida har de publicerat råd och stöd till företag. Där skriver de bland annat vad företagen själva förväntas göra och den avtalsreglerade beredskapen, hur företagens sårbarhet kan minska samt om samverkan med offentliga aktörer.

Filmer, intervjuer med företag och mer detaljerad information hittar ni på msb.se/beredskapforforetag.


Nyheter


Akilles: Nytt kriskoncept på SKYDD

Under konferensen fick deltagarna följa en fiktiv, men realistisk, kris med samhällsviktig påverkan där olika aktörer analyserade och diskuterade sina

Pressmeddelande: Unik konferens på SKYDD

– Konferensen syftar till att lära publiken och deltagarna om de olika rollerna som samhällets aktörer intar i händelse av

Nyhet: Akilles 2024 på SKYDD 24

Under konferensen analyserar och kommenterar representanter från MSB, Myndigheten för Psykologiskt försvar, Svenskt Näringsliv, Länsstyrelsen, Stockholm Stad och Polisen de

Fullt hus när SACS och SME-D bjöd in till gemensam träff på temat innovation!

Temat för dagen var innovation: Civil innovation i praktiken och Innovation inom försvarssektorn utifrån SME-perspektivet. Rekordmånga medlemmar fick delta på